Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
16 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
4 lipca, 2017

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeśli ruszamy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje również home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, najczęściej będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, a więc powinno się podjąć wszelkie działania, by obszar z oferty prezentował się wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto podyskutować z profesjonalistami od home stagingu. Ale spokojnie – wystartujmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

Lata 70-te, USA…

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas poszukiwała narzędzi, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie należyte prace remontowe, posprzątać cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Z czego to wynikało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała podziw ekspertów od nieruchomości w USA, a dziedzina o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych prac z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i odnalazł się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również zrozumieli, że mogą wiele zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po starannym zadbaniu o dom.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wszystko przez to, że nasi rodacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku mieszkań. Barbara Schwarz stworzyła precyzyjny szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na nowe warunki ewoluującej mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko prace wpływające pozytywnie na urodę mieszkania. Home staging bowiem to nic innego, jak wdrożenie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach wprowadzania na rynek innowacyjnej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta zwracająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może nakłonić potencjalnego Klienta do przejrzenia domu. W dobie powszechnego dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po dokładnym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie plany Barbary Schwarz głosiły, iż wiele zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak wiele osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być smród w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć fachowców z agencji nieruchomości, którzy dołożą wszelkich starań, aby nasza posesja wyglądała okazale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.