Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
4 lipca, 2017
banery led - telebimy - ekrany led
Telebimy i banery LED na imprezy sportowe
29 listopada, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez odpowiedniego wypozycjonowania witryny internetowej, widoki na sukces naszej działalności są relatywnie nieduże. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google opracowało złożony system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, niezbędne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma sporo składników, którymi zajmiemy się w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego kręgu, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie określić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to łatwo zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – ponad 95% Nabywców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Musimy uczynić co w naszej mocy, aby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli masz własną restaurację, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i dbać o to, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko znaczące będzie założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek zakładów, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej wiedzy.

Aby dodatkowo zwielokrotnić swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy na bieżąco je uaktualniać. Kolejno tworzymy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa zakładu. Jeżeli już przejdziemy przez tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę aprobujących opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz budowanie wyższości nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na znalezienie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.