Marketing internetowy – pierwsze kroki

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
23 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
2 sierpnia, 2017

Zapewne wielu z was już zauważyło, że środowisko internetu daje nam ogrom perspektyw w temacie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym temacie znajdzie zastosowanie. Marketing internetowy to obecnie pozycja obowiązkowa dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W tym artykule przeanalizujemy co to takiego e-marketing i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby wgłębić się w problematykę połączoną z marketingiem w sieci, przypomnijmy sobie na początek na czym polega sam marketing. Niemało osób stawia to na jednej półce z promocją konkretnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Klientów. Żeby wcielić plany w życie, należy przywiązać wagę do wielu czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, potrzebna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Rozwój technologii spowodował, że powstała odrębna branża marketingu – marketing w internecie, zwany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów przenoszą działalność do sieci, aby zaczerpnąć korzyści z dobrodziejstw świata on-line i odnaleźć nowych Odbiorców. Marketing on-line to zespół wszelkich działań, które znamy z tradycyjnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Jeżeli nasze działania będą skuteczne, to w takiej sytuacji widoczność naszej spółki w sieci zdecydowanie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, połączone z jej dobrym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu w sieci będzie witryna www naszej firmy. Spośród podstawowych różnic pomiędzy zwykłym marketingiem, a marketingiem on-line wyróżniamy w pierwszej kolejności rolę Konsumenta. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Opisywaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś w tym tekście skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić sporo profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta branża marketingu on-line może być niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest pozyskanie nowych Konsumentów, lecz zwłaszcza –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na oddaniu więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing bazuje w największym stopniu na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Klienta, który zapragnie pozostać z naszą marką na stałe. Oczywistym jest, że sporo zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość musi być dostosowana do jej zainteresowań, zwyczajów oraz co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do poziomu publikowanych przez nas treści. Jeżeli Google oceni je jako wartościowe, to wtedy pomnoży to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, aby treści były autorskie i kreatywne. Jak wynika z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta dziedzina marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w konkretnej dziedzinie, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, potrafi znacząco rzutować na hipotetycznych Klientów. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować branżą, w której działamy. Gdy chcemy promować sklep z odzieżą, wtedy nie najgorszym wyjściem jest zaangażowanie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

W odnalezieniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed wynajęciem osoby do lansowania Twojej marki, klarownie wskazać cele i pomyśleć jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera musi być częścią olbrzymiej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo możliwości, ale również mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść profity. Nasze działania winny być precyzyjnie zaplanowane, a potem ustawicznie musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.