Intrygujące koncepcje na konstruowanie stron wschodzą jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, gdyż coraz większa ilość Nabywców w naszym kraju robi zakupy przez sieć, a do punktów stacjonarnych idą przede wszystkim zapoznać się z wybranym wyrobem (zatem tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Zdarza się, iż kompletne supermarkety przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, zostawiając puste lokale oraz licząc na duże oszczędności. Poza tym każdy Klient niekiedy może liczyć na to, że produkt jest faktycznie świetnej jakości, np. żaden inny potencjalny Nabywca go przed nim nie mierzył. Niewielkie i konkretne firmy zgłaszają się stąd do agencji reklamowych, by one zajęły się zbudowaniem zaskakującej i wydajnej strony internetowej. Projektanci stron przygotowują stąd coraz to bardziej niekonwencjonalne koncepcje, w większości bazujące na WordPressie.
Najwyraźniejszym stylem w 2016 roku była uniformizacja strony graficznej oraz rozmieszczenia wszelakich segmentów na stronie. Zwykle była ona rozłożona na dwie lub trzy sekcje, jednak kontrahenci natychmiast się znudzili kopiowanymi wzorami. Wszystkie świetne strony internetowe, m in. sklepów z ofertą samochodów, wyglądały podobnie, a to z całą pewnością miało wpływ na sprzedaż. Dziś układ strony internetowej, projektowanie grafiki oraz kolejnych detali wcale nie odbywa się już na takich zasadach. Osoby zajmujące się tworzeniem stron www zmierzają do uwypuklenia niepowtarzalnych właściwości specjalności Klienta.
Styl ów stał się bardzo popularny oraz polega na spożytkowaniu poprzez grafikę całej wielkości wyświetlacza. Przede wszystkim – czujność użytkownika krótko mówiąc nie rozciąga się na inne szczegóły, po drugie – zachęca dobrze przystosowaną grafiką do dalszego przeglądania witryny. Ekrany początkowe nasycone są w pełni grafiką, grafiką z tekstem czy przyciskami akcji. Mogą być statyczne albo spełniać rolę slydera. Dużym atutem jest to, że te fragmenty wpasowują się do wyświetlaczy na laptopach oraz dużych monitorów. Perfekcyjnej jakości fotografię powinno zrobić rzetelne studio graficzne.
Ogromna, wyśmienitej jakości grafika zaciekawi oko niejednego Nabywcy. To twórczy zamysł, żeby uatrakcyjnić charakter strony www. Część konsumentów jest wzrokowcami, więc jeszcze bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Mówiąc w skrócie nie wykorzystujmy jednak z tzw. banków niepłatnych zdjęć, najbardziej wtedy, gdy nasza marka ma się doprawdy kojarzyć z profesjonalizmem. Korzystniej powierzyć zaprojektowanie elementów graficznych solidnemu grafikowi, który będzie troszczył się o to, ażeby wszystkie miały odpowiedni odcień oraz korespondowały z planem witryny.
Material design to zabieg opierający się na horyzontalnych kolorach oraz na zagospodarowaniu świateł oraz cieni. Google natchnęło się tutaj typowym papierem oraz tuszem. Nadrzędnym zadaniem było podniesienie zrozumiałości witryn, jak i dopracowanie błędów, które były rozpoznawalne w trendzie flat. Ogólnie rzecz biorąc material design to: umieszczenie w trójwymiarze (jednomyślnie z klasyfikacją szczegółów), radosne oraz harmonijnie dostosowane barwy (jeden ton pierwszorzędny i drugi odcień pomocniczy, m in. do odznaczeń), instynktowne ikonki (maksymalnie gładkie, z łagodnymi zakończeniami linii, z użyciem proporcji 2dp), zdjęcia oraz wykresy wektorowe (dobrane do nastroju strony internetowej; slogan znajdujący się na fotografii musi obowiązkowo znajdować się na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie można przedawkować z przyciemnianiem) i typografia oparta o kształt Roboto.
Przeważająca część odbiorców Internetu wcale nie dostaje od sprzedających tego, czego sobie życzą. Zaglądają na stronę internetową i co rejestrują? Niespecjalny projekt logo, bardzo dużo zbytecznych tekstów (które mogą przewijać bez końca), a w ostateczności są obrzucani ulotkami informacyjnymi o tym, by zdecydowanie zapisać się do newslettera, zaczerpnąć z promocji (jakie z całą pewnością za minutę się zakończą) bądź porozmawiać z doradcą (jaki co minutę ustawia się na czacie oraz wcale nie jest to „żywa jednostka”). Odbiorcy potrzebują tego, by zyskać emotywną więź z towarem bądź jeżeli to dopuszczalne – ze sprzedawcą. Wcale nie chodzi w tym przypadku o „targowanie się”, ale drogę zaufania. Ciekawym konceptem jest więc opowiedzenie czegoś o swojej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie określa się to słowem „storytelling”, czyli informowanie o takich rzeczach, jak: kim jest każdy członek firmy, co może zaoferować ten wytwórca itp. Taka strategia reklamy w szybszym tempie trafia do klientów i przynosi korzystniejsze rezultaty aniżeli irytujące okna, które wyskakują na stronie.
Jeżeli zamierzasz dowiedzieć się dużo więcej, kliknij w odsyłacz tutaj – Ulotki reklamowe Toruń – a wynajdziesz znacznie więcej informacji.