Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Pianka PUR
Pianka PUR – ocieplanie nie tylko dla domu
1 stycznia, 2018
Serwis klimatyzacji i wentylacji
Serwis klimatyzacji i wentylacji – wybierz właściwie
9 stycznia, 2018

Obecne czasy to nieustanny proces rozprzestrzeniania się idei konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas szukają kolejnych rozwiązań i pragną mieć coraz więcej. Nic nie wskazuje na to, że ten trend się szybko odwróci. Kupowanie ekskluzywnych produktów to również, lecz bierzemy pod uwagę jeszcze środki czystości, produkty spożywcze – czyli najzwyczajniej to, co jest nam konieczne do życia. Wiele ludzi pędzi nieustannie przez życie i co za tym idzie, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Dobrym wyjściem może okazać się sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

 

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy dużo przykładowych osób, nie mających chwili wytchnienia. Zakupów dokonują w hipermarkecie co 14 dni, żeby oszczędzić sobie nieustającego wychodzenia po kluczowe produkty. Obecnie część sklepów poszła zdecydowanie dalej i proponują im przywiezienie towarów do domu.

Przywołana problematyka tyczy się szczególnie jednostek zajętych, siedzących miesiącami w miejscu zatrudnienia. Nie wyglądają na zachwyconych, jak powinni zrobić chociażby świąteczne zakupy. To właśnie oni skwapliwie sięgają wówczas po sklep online i masowo zamawiają upominki dla rodziny i przyjaciół. Biorąc to pod uwagę – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – bardzo szeroką.

Wiemy zatem jaki bazowy cel założenia e-sklepu, teraz powinniśmy przeanalizować jak ów sklep ma wyglądać. Nie ma sensu mieć wymagań z księżyca. Jeśli sklep internetowy ma Wam przynieść określone profity, w takiej sytuacji wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Rozważenie mocnych oraz słabych stron, perspektyw i zagrożeń to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowego sklepu, jak i otoczenia konkurencyjnego. Należy dowiedzieć się jakie statystyki produkują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Następnym etapem jest ustalenie grupy odbiorców. Nie ma tutaj reguły. Powołany przez Was e-sklep może być dostosowany do Nabywcy ogólnego, który będzie mógł wybierać spośród wielu kategorii towarów, lecz również np. przyciągać do siebie po pierwsze kobiety, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

 

Pamiętajcie, że stworzenie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

 

  • W kwestii otwierania własnej firmy, obligatoryjnie musimy zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy otworzyłeś firmę wcześniej, musisz wyłącznie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

 

Następna analizowana składowa to oferowane produkty. Gdy już podejmiemy decyzję czy nastawiamy się na coś branżowego, z wąskiej działki, czy też towary powszechne, wytwarzane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na właściwym dobraniu kolportera. Solidność, punktualność i bycie godnym zaufania, to być podstawa, na jaką musimy mieć baczenie. Jest oczywistym, że ważny dla nas będzie też stosunek jakości do ceny. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Załatwiłeś dystrybutora? W tym momencie wypada dopracować prezentacje oferowanych przedmiotów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Zanurzamy się w tym momencie w strefę promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Gdy pragniemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji musimy postawić na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – przystępne dla Kontrahentów, ale też usprawnione pod SEO, żeby wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – narzędzie wyszukujące zakwalifikuje Was negatywnie i nie zagwarantujemy sobie odpowiedniej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – czas na udostępnienie konkretnych form płatności. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

 

Niewątpliwie winniśmy także dać Klientom zapłatę za pobraniem oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

 

Sklep internetowy – kwestie techniczne

 

Wizja jest, znacie już swoją konkurencję, mamy już biznes plan i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Teraz trochę spraw technicznych.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Czasem wystarczy choćby darmowe oprogramowanie, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena niekiedy jest zapewniana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie będzie – to wtedy będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W przypadku hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – mają one zdecydowanie za dużo barier, co utrudni nam pracę.

 

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

 

 

Komentarze są wyłączone.