Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Adwokat Toruń - Adwokat sprawy rozwodowe - Adwokat sprawy karne - Adwokat sprawy cywilne - Dobry adwokat Toruń
Adwokat – zawód pełny pasji
21 marca, 2017
Depilacja toruń depilacja laserowa depilacja gorącym woskiem
Depilacja laserowa i depilacja woskiem
28 marca, 2017
Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Co zawiera kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W kilkunastu ośrodkach zajmujących się doskonaleniem techniki jazdy można wypatrzyć ofertę kursów dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od pewnego czasu cieszą się dużym powodzeniem – zarówno te na karetki, jak również na pojazdy Służb Bezpieczeństwa. Ten fakt nikogo nie dziwi – można po nich natychmiast znaleźć pracę. Nadmienione szkolenia mają tak naprawdę przygotować prowadzącego pojazd do należytego reagowania w różnych sytuacjach, nieraz bardzo trudnych oraz rzadkich. Wykonywanie manewrów na trasie, jazda na sygnale przez przecięcia dróg na czerwonym świetle czy naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości oraz gwałtowne omijanie przeszkód – to zaledwie niektóre z zagadnień, jakie stoją przed uczestnikami. Zazwyczaj szkoleniowcom wyjątkowo zależy, żeby prowadzący opanował umiejętność poruszania się samochodem wtedy, gdy wydaje się, że to niemożliwe. Stracenie kontroli w każdej sekundzie może spowodować ciężki wypadek. Odbiorcami szkolenia są kierowcy, którzy planują podjąć zatrudnienie w rządowych firmach zajmujących się ratowaniem ludzkiego zdrowia oraz życia, monitorowaniem porządku publicznego, przekazywaniem wartości pieniężnych bądź tłumieniem pożarów.

Plan kursu skupia więc zadania praktyczne realizowane na różnych obszarach: na symulatorach poślizgu bądź torze szkoleniowym. Kurs początkowy trwa 14 godzin i ujmuje 6 godzin szkolenia z teorii i 8 godzin warsztatów praktycznych. Jakie tematy mają możliwość pojawić się na zajęciach? W głównej mierze z obszaru przepisów ruchu drogowego, zagadnień występowania wypadków na jezdni, psychologii transportu bądź metody jazdy w ograniczonych warunkach. Szkolenie kończy się oczywiście testem z części akademickiej oraz części praktycznej.

Egzamin z części akademickiej trwa 25 minut oraz ujmuje 20 pytań w formie testu. Kierowca musi koniecznie zaznaczyć prawidłowo wyłącznie jedną odpowiedź. Dodatni efekt egzaminu mamy szansę osiągnąć, jeżeli przynajmniej 16 odpowiedzi jest dobrych.

Test z części praktycznej obejmuje ukończenie odpowiednich manewrów, np. slalomu bądź hamowania na zakręcie. Jeśli uczestnik niepoprawnie zrealizuje dwa razy to samo polecenie, otrzyma negatywny wynik z testu.

Czego wymaga się od kursantów?

Przede wszystkim jest dysponowanie prawem jazdy dowolnej kategorii. Naturalnie ktoś, kto zamierza być kierowcą – konwojentem lub kierowcą pojazdu pogotowia ratunkowego, musi koniecznie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem szkolenia mówiąc w skrócie nie może być więc osoba, jaka dopiero co otrzymała prawo jazdy. Liczba godzin każdego szkolenia jest przystosowywana do kwalifikacji oraz umiejętności każdego uczestnika (kurs zasadniczy, kurs rozszerzony). Niezbędnym warunkiem jest też ukończenie 21 lat i posiadanie bieżącego świadectwa od lekarza medycyny pracy i od psychologa. Ustalą oni, czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań do przyjęcia do pracy jako zawodowego kierowcy.

Czym zajmuje się psychologia transportu?

W czasie kursu wszyscy zainteresowani będą pozyskiwać wiedzę z zakresu psychologii przewozu. Na warsztatach zapoznają się z tematem stresu, jaki wyjątkowo intensywnie oddziałuje na postępowanie za kierownicą. Jego centrum mogą być ekstremalnie nieprzyjemne sytuacje na drodze albo sytuacje życiowe transportowanych osób. Zajęcia w formie wykładów mają za cel zaprezentować kierowcom takie problemy, jak: wpływanie charakteru na podejmowanie decyzji w czasie jazdy, dużego stresu, napojów alkoholowych oraz pozostałych środków odurzających na płynność kierowania samochodem.

Psychologia komunikacji drogowej ujmuje elementy psychologii poznawczej, neuropsychologii, psychologii klinicznej oraz dużej liczby innych dziedzin. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych w sumie nie będzie wymagana dokładna wiedza wszystkich tematów, bowiem jest to zadanie studiów podyplomowych. Ostatnio owa dyscyplina prężnie się rozwija, gdyż spora liczba kierowców chce mieć dokładną specjalizację, przykładowo chce przewozić wartości pieniężne bądź cierpiących pacjentów do placówek zajmujących się ochroną zdrowia.

Zaś z drugiej strony spora liczba psychologów jest zaciekawionych analizowaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej szczególnie narażonej na stres oraz rozmaite inne dolegliwości. Możemy tu przytoczyć choćby za dużą ilość godzin spędzonych w samochodzie, zredukowane związki z rodziną (u kierowców zarabiających w transporcie globalnym) czy większe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

Podział kierowców na grupy

Pierwsza grupa kierowców – tu będą wpisane te osoby, które bardzo dobrze znają nakazy, mają wypracowane odpowiednie nawyki i absolutnie nie sprawiają jakiegokolwiek zagrożenia podczas prowadzenia samochodu. Trenerzy będą opierać się na dwóch korzystnych zaletach tych uczestników: łatwości spostrzegania ryzyka i na chęci „uczenia się na błędach”.

Druga grupa uczestników – tu zapisani zostaną kierowcy, którzy przypadkiem wywołują zagrożenie dla innych uczestników jezdni. Zamierzają wyeliminować swoje błędy (mino, iż popełniają ich wiele), chcą uczyć się dobrego działania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą chodzili kierowcy, którzy rozmyślnie wywołują różnorakie zagrożenia oraz z pełną świadomością prowokują innych do impulsywnych zachowań. Jednocześnie chcą naprawić swoje braki oraz wykazują się gotowością pogłębiania wiedzy i ulepszania swoich predyspozycji.

Jeśli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, wejdź w link obok – kurs na pojazdy uprzywilejowane ile kosztuje

Komentarze są wyłączone.