Pozycjonowanie stron internetowych – czynności on site i off site

Okna PCV
1 lutego, 2021
Ortodonta
1 lutego, 2021

Pozycjonowanie stron internetowych – on site i off site

Pozycjonowanie witryn internetowych jest wieloczłonowym podejmowaniem starań, których najmocniej pożądanym podstawowym rezultatem jest zdobycie jak najlepszej widoczności witryny w w sieci. Celem jest więc jak najlepsza pozycja wyświetlenia danej witryny przez Google, szczególnie w dziesiątce organicznych, to jest nieodpłatnych, wyników wyszukiwania na wyszukaną kluczową frazę. Na rezultat pozycjonowania ma wpływ sporo czynników rozpoczynając od funkcjonowania algorytmów Google, po sytuację na rynku. Dlatego też, by rezultat był zadowalający i owocny, główny wpływ mają działania wykonywane bezpośrednio na witrynie WWW – on site i poza nią – off site.

Kodowanie on site

Działania on site ściśle korespondują z funkcjonowaniem strony i z treścią, jaka jest na niej publikowana. Kroki podejmowane do wypozycjonowania witryny WWW w tym zakresie trzeba rozpocząć od sposobu funkcjonowania strony jej kodów i ogólnej struktury. Ważne jest to, by witryna WWW była oceniana przez Google za dobrą i wartościową biorąc pod uwagę jej treść. Aby witryna WWW była uznawana za dobrą pod względem technicznym, przede wszystkim powinno się zwrócić uwagę na kilka apektów technicznych. Oprócz odpowiedniej struktury i odpowiedniego kodowania trzeba dostosować szybkość wyświetlania się strony głównej i podstron. Im prędzej witryna WWW się ładuje, tym lepiej, czyli jeżeli zbyt długo trzeba czekać na załadowanie się witryny, najlepiej to jak najszybciej zmienić. Algorytmy Google dużą uwagę poświęcają komforcie użytkownika, tak więc kluczowe jest dostosowanie witryny WWW do mobilnej wesji. Duża część użytkowników częściej używa urządzeń mobilnych, z tego powodu zbudowanie i dostosowanie witryny WWW do różnych urządzeń, żeby wyświetlały zawartość właściwie, ma wielkie znaczenie dla skuteczności działań on site oraz pozycjonowania. Obok tego warto załączyć certyfikat SSL. Taki certyfikat jest standardem, który zapewnia bezpieczeństwo przepływu danych, dlatego jest szczególnie ważny np. dla e-sklepów.

Optymalizacja on site związane z treścią

Oprócz działań związanych bezpośrednio z działaniem witryny WWW, z uwagi na pozycjonowanie powinno się skupić się także na samej treści czy konstrukcji uzupełnianych podstron i wpisów. Szczególnie ważny jest ich adres url, w którym powinny pojawić się słowa kluczowe, a także poprawna indeksacja pełnej zawartości serwisu. W związku z tym trzeba zadbać o linki wewnętrzne. Bezpośrednie odsyłacze prowadzące nas z jednej podstrony na drugą w zakresie jednej witryny internetowej są niezwykle istotne dla struktury. W przypadku samych wpisów oprócz adresu url pasującego do tematu wpisu konieczne jest także stosowanie odpowiednich nagłówków H1-H6 i przystosowane do wygodnego czytania rozłożenie treści. Akapity powinny zostać podzielone, żeby przeglądanie ich było wygodne dla odbiorcy. Każdy wpis i podstrona powinny zostać uzupełnione o meta opisy: meta description oraz tagi title. Z kolei obrazy trzeba zaopatrzyć w tytuł i tekst alternatywny (alt tekst), nazywający grafikę w sytuacji, gdy witryna WWW nie mogła wyświetlić go graficznie. Wszystkie grafiki i dokumenty umieszczone na witrynie najlepiej optymalizować z uwagi na pozycjonowanie.

Skupiając się na samej treści, musi ona zostać przemyślana. Niedopuszczalne jest powielanie treści, z tego względu powinno się zawczasu wykrywać i przeciwdziałać powstawaniu tego zjawiska, żeby nie zaszkodzić pozycjonowaniu witryny. Dla Google treść ma ogromne znaczenie, co oznacza, że im bardziej wartościowa treść znajdzie się na stronie internetowej, tym sama witryna zostanie uznana za wartościową. Dlatego lepiej oceniać działania on site i off site innych firm w danej branży, wyszukiwać koncepcje na treść, jaka okaże się często poszukiwana przez użytkowników i podjąć głębokie rozeznanie dla najlepszych i najbardziej dobranych słów kluczowych. Wszystko po to, żeby treść okazała się atrakcyjna dla użytkownika i była sprawdzonym źródłem wiedzy, szczególnie jeżeli poruszamy się w tematach związanych z naszą branżą i usługami. Ważne jest też to, żeby nowa treść była wstawiana na witrynie WWW systematycznie. Tego rodzaju działania on site mają korzystny wpływ na pozycjonowanie.

Działania off site

Pozycjonowanie off site dotyczą tych działań, które wykonujemy poza stroną, żeby umocnić jej wartość i efektywność pozycjonowania. Bazą tego jest efektywny link building, tj. budowanie jak najbardziej naturalnego profilu linków pochodzących ze stron o wysokiej wartości, które przekierowują do witryny internetowej. Dobra jakościowo sieć linków jest istotna, ponieważ Google ocenia jako wartościowe takie portale, serwisy i witryny, które są znane. W takiej sytuacji należy jednak bardzo zwracać uwagę na jakość stron internetowych, na jakich znajdzie się link do witryny. Strony o niskiej wartości nie są oceniane jako najlepsze źródło linku i mogą bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je umocnić. Wysoki zasięg witryny wzmocni wiarygodność witryny tylko w przypadku, jeśli będzie dotyczył dobrych źródeł. Ma to także dodatkową korzyść. Pozostawione w różnych miejscach linki podwajają szansę na to, że potencjalny klient dotrze do strony.

Drugim elementem działań off site jest stałe monitorowanie tego co ma miejsce w internecie. Analityka polega nie tylko na sprawdzaniu skuteczności działań on site i off site dla pozycjonowania. Oprócz tego istotne jest bezustanne poszukiwanie dobranych fraz kluczowych, inspiracji na wpisy blogowe, a nawet ocenianie działań konkurencji.

Komentarze są wyłączone.