Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa Toruń
2 września, 2020
Okna pasywne w budownictwie
15 września, 2020

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Za sprawą map Google zdobywamy dojście do namiarów przedsiębiorców z wielu branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością wyszukać sklep pełen ciekawych produktów lub usług. Żeby pojawić się pośród firm w danej lokalizacji należy uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wielu udostępnionych usług Google trzeba wyszukać opcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy kolejny etap zbliża nas do przygotowania kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić podstawowe dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz kontakt, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe informacje wizytówka jest przygotowana do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zazwyczaj sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na wyższy wynik wyszukiwania. Obok tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub zawarta na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o kolejne równie przydatne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy zapisać kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Istotna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle znaczące jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty połączone z tym jak działa firma. Na przykład informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ wstawiane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać i co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, aby opisać najważniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tej przyczyny najlepiej pochylić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie zachęci większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale również umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne publikowanie zdjęć pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej witryny lub wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i przycisk, pod którym możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony ze sklepem lub innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy udostępniać klientom trochę interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki odsyłające wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami czy innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków da Google znak, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące źródła. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.